کد خبر: ۱۱۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
ایسنا/خراسان رضوی اواخر امسال، پارک طراحی‌شده توسط کودکان نوپا و خردسال در بلفاست(پایتخت ایرلند شمالی)  افتتاح می‌شود.

به نقل از نیوز، زمانی که صحبت از پارک و طراحی آن می‌شود، هیچ‌کس بهتر از کودکانی که در آن بازی می‌کنند نمی‌توانند آن را به خوبی طراحی کنند.

محققان اظهار کردند: کودکان و دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی اجازه دارند تا در طراحی پارکی کاملا جدید که اواخر امسال در بلفاست افتتاح می‌شود، همکاری داشته باشند.

با توجه به بیماری همه‌گیر کروناویروس، واقعیت‌های جدیدی بر جوامع تحمیل‌شده و مقامات محلی وادار به استفاده خلاقانه از فضاهای سبزی هستند که پیش‌ازاین استفاده‌نشده است، مهمترین دلیل برای این نوآوری در بلفاست، نیاز به رعایت فاصله فیزیکی و تضمین امنیت ساکنان ذکر شده است.

محققان بیان کردند: این پارک برای کودکان است، پس باید توسط آنان طراحی شود و قرار است به منطقه‌ای کاملا دوستدار کودکان تبدیل شود.

قرار است که این پارک به انواع جدیدی از تجهیزات و وسایل بازی در فضای باز و در کنار نیمکت‌های جدید برای تشویق افراد در گذراندن زمان بیرون از منزل، تجهیز شود.

ارزش این پروژه 250 هزار پوند است و شورای شهر آن را تامین می‌کند.

محققان افزودند: با توجه به کاهش محدودیت‌های مرتبط با بیماری کووید 19 ، باید روشی متفاوت برای تحرک و زندگی در شهرها انتخاب کرد و داشتن این فضاها برای خانواده به‌عنوان بخش مهمی از بهبود وضعیت در آینده خواهد بود.

ساخت پارک جدید تا پایان ماه آگوست به اتمام می‌رسد، اما به دلیل مراقبت‌های بهداشتی، مقامات محلی بر این باورند که افتتاح آن مدتی به تاخیر بیفتد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار